Vi använder cookies. Genom att använda webbplatsen godkänner du användningen av cookies.
Mer info
Jag förstår
Trygg E-Handel
SEK
  • $ USD
  • £ GBP
  • € EUR
  • SEK
  • NOK
  • DKK
  • € EUR
  • € EUR
  • € EUR
  • PLN
  • € EUR
  • € EUR
Rapunzel of Sweden - Ledande inom löshår och hårförlängning
Din varukorg
Din varukorg är tom

Rapunzel of Sweden söker

Rapunzel® of Sweden är ett av Nordens ledande hårförlängningsföretag och har sedan starten 2007 tillhandahållit löshår, peruker och tillhörande produkter till hundratusentals kunder världen över genom sin internetförsäljning. Bolaget startades av Ida Backlund som själv letat efter den ”perfekta leverantören av löshår” utan att lyckas. Med bra kvalitet, brett sortiment, snabba leveranser och utmärkt service har Rapunzel under åren vuxit och blivit ett prisbelönt, erkänt och internationellt företag inom hår- och skönhetsbranschen. Utöver internetförsäljningen, med sitt huvudkontor i Umeå i norra Sverige, har Rapunzel® även etablerat Rapunzel® Store Concept och har nu sex salonger i Sverige och Finland.  
Nu söker vi:
Personal
Social digital manager – Stockholm/Umeå
Rapunzel of Sweden söker efter en stjärna inom Social digital marknadsföring.
 
Är du en erfaren marknadsförare som har arbetat framgångsrikt med optimering av digitala kampanjer? Älskar du att skriva? Är du en engagerad, affärsdriven och innovativ person som vill vara med och utveckla Rapunzel of Sweden som Social Digital manager.
Du är van vid att utvärdera och mäta resultat och nyckeltal och sporras av att skapa så optimerade och effektiva kampanjer som möjligt. Ansvar sociala medier (Instagram, Youtube, Facebook, Twitter, Linkedin, etc.) samt för olika samarbeten med exempelvis ambassadörer och samarbetspartners.
 
Arbetsuppgifter
  • Huvudansvarig för innehåll, löpande uppdateringar och offentlig dialog på Rapunzel’s sociala mediekanaler.
  • Initiera, administrera och underhålla relationer med ambassadörer och andra i fråga om produktplaceringar och andra marknadsförings- och varumärkesrelaterade aktiviteter. 
  • Ansvarig för det potentiella samarbeten , event, bloggaktiviteter och nätverk
  • Ansvarig för produktsponsring 
  • Skriva content i sociala medier
  • Analys och uppföljning av kampanjer och KPI:er
  • Driva projekt inom e-handel och digital kommunikation
  • Strategi, mäta, utvärdera och utveckla hur vi driver trafik och försäljning
 
  • Genom sociala medier bidra till ökad kännedom om Rapunzel och på så sätt öka försäljningen.
  • Genom samarbeten och ambassadörer driva försäljning genom smarta erbjudanden och produktplaceringar
  • Hålla den årliga kostnadsbudgeten och se till att den används på bästa sätt för att driva försäljningen och bygga Rapunzels varumärke i målgruppen.
 
Lämpliga egenskaper
  • Lyhörd och duktig på att samarbeta med olika personligheter såväl internt som externt.
  • Du brinner för kommunikation i digitala miljöer
  • Erfarenhet av digitala strategier och att operativt vara med att utföra dem.
  • Har erfarenhet av arbete med innehåll och publicering i sociala medier
  • Du behöver vara självgående med en naturlig nyfikenhet av nya digitala kanaler. 
  • Du har god kommunikationsförmåga, skriftligt och verbalt på svenska och engelska (Tyska är ett plus i kanten)
  • Säker i sociala sammanhang och representativ
  • Trendkänslig, duktig på att fånga upp trender från marknaden. Avseende såväl produkter, kommunikationssätt som vilka plattformar våra kunder finns på.
 
Utbildning
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet av digital marknadsföring från e-handel och en eftergymnasial utbildning.
Du har goda kunskaper av att skapa content, SEM, SEO, Youtube, affiliate, social media, email, display fungerar. Du är van att arbeta med uppföljningsverktyg såsom Google Analytics och Tag manager.
Som person är du passionerad, engagerad och driven. Du är van att agera i en snabbföränderlig miljö och är kvick i beslut och handling. Du är analytisk och affärsdriven, noggrann och resultatinriktad. Det är även viktigt att du har ett strategiskt mindset och är en lyhörd person med god samarbetsförmåga och drivkraft.
  • Flytande i tal och skrift i svenska och engelska
  • Arbetat med marknadsföring inom sociala medier i minst ett år
  • Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift
  • Ha enkelt för att arbeta med olika system
  • Kunna göra kalkyler och räkna på lönsamheten i olika samarbeten eller erbjudanden
Placeringsort: Valfri ort Umeå/ Centrala Sthlm
Anställning: Heltid
Start: Omgående
 
Skicka ett kort brev om dig själv, varför just du är rätt för rollen och ditt CV. Skicka din ansökan till: work@rapunzel.com senast den 15 augusti. Frågor om tjänsten besvaras av Eva Fraenkel, marknadschef eva.fraenkel@rapunzel.com
Kundtjänstchef Umeå – finsktalande eller tysktalande
Vi söker nu en kundtjänstchef till vårt engagerade kundtjänstteam på huvudkontoret i Umeå. Om du brinner för att ge den allra bästa servicen till kunderna, tycker om att arbeta i ett högt tempo och har tidigare erfarenhet av att leda personal, då är du rätt person!
 
Du kommer leda ett team som förutom dig själv består av fyra personer. Vi hanterar order och frågor från ett stort antal länder. För den här rollen är ett krav att du talar och skriver flytande svenska och engelska, samt flytande finska eller tyska. I ditt ledarskap är målet att skapa och upprätthålla en kundservice i toppklass. Förutom att leda teamet kommer du även att arbeta operativt i kundtjänst med att ge service till våra kunder på bästa sätt. Vi ger stöd och support till både externa kunder och våra konceptsalonger.
 
Vi söker dig som trivs i en social roll där kommunikation är av största vikt. Som person har du ordning och reda, har lätt att ta egna initiativ och hitta lösningar. Din förmåga att skapa och bibehålla goda kundrelationer är av stor betydelse. 
 
I dina arbetsuppgifter ingår:
  • Personalansvar. 
  • Schemaläggning samt övrig administration, beslutsstöd, coaching och support till kollegorna i dagliga ärenden.
  • Att ge kunderna personlig service och bästa bemötande via telefon, mail och live chatt samt övriga marknadskanaler.
  • Handläggning av order, besvara frågeställningar om våra produkter, betalningar och  leveranser. 
  • Att skapa merförsäljning.
Rätt person för den här tjänsten har:
  • Minimum tre års dokumenterad erfarenhet av personalsansvar inom kundtjänst, service eller butik.
  • Dokumenterad förmåga att skapa kundrelationer med en god känsla för service.
  • Några års erfarenhet av kundservice och kundkommunikation.
  • Systemvana inklusive officepaketet.
  • Mycket god förmåga att kommunicera med kunder externt och internt.
  • Kommunicerar flytande (tal och skrift) på svenska, engelska samt tyska eller finska.
  • Utbildning inom ledarskap eller kommunikation är meriterande.
  • Eftergymnasial utbildning är meriterande.
Tjänsten är en heltidsanställning vid vårt huvudkontor i Umeå. Visst helgarbete kan förekomma.

Skicka din ansökan med CV och personligt brev till: work@rapunzel.com. Om du har frågor om tjänsten går det bra att maila info@rapunzel.com, eller kontakta oss på telefon 090 – 70 60 70.
 
Tjänsten kommer att tillsättas löpande. Välkommen med din ansökan!