• SEK
    • $ USD
    • £ GBP
    • € EUR
    • SEK
    • NOK
    • DKK
    • € EUR
    • € EUR
    • € EUR
    • PLN
 
Rapunzel of Sweden - Ledande inom löshår och hårförlängning
Snabb leverans
Snabb leverans
Trygg betalning
Trygg betalning
Hög kvalitet
Hög kvalitet
Trygg E-Handel
Frisörföretagarna
Din varukorg
Din varukorg är tom

Retur, byte eller reklamation

Handla julklapparna i december – förlängd bytes- och returrätt till 30/1-2015.
Vi på Rapunzel vill att du som konsument ska känna dig trygg att handla hos oss, därför har du alltid rätt att ångra ditt köp, byta din vara och reklamera fel till oss. Om du vill häva ditt köp eller returnera din beställning, ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar. Detta görs genom vårt returformulär eller per e-post.
Byte
Om du vill byta delar av- eller hela din beställning kan du göra det på två sätt. 

Alternativ 1.

Om du snabbt och enkelt vill få tillgång till dina nya varor rekommenderar vi att du själv genomför bytet. Gör såhär:
  1. Lägg en ny beställning och betala för de produkter du önskar byta till. Dessa produkter skickas till dig som en vanlig beställning och med det fraktalternativ du själv väljer.
  2. Använd vårt förtryckta returformulär, kryssa för rutan ångra vara.
  3. Packa de varor du önskar skicka tillbaka i samma paket/påse som den kom i. Alternativt använd egen förpackning/låda.
  4. Skicka retursedeln tillsammans med din order till Rapunzel of Sweden AB, Box 3174, 903 04 Umeå, Sweden
  5. Lämna in paketet på närmsta postkontor. Behåll kvittot.
För att kunna byta din vara måste förpackningen vara obruten. Är förpackningen öppnad returneras varan åter till avsändaren utan åtgärd. Du står själv för eventuell fraktkostnad samt är ansvarig för att varan kommer oss tillhanda i sitt ursprungsskick. Rapunzel behandlar ditt ärende snarast möjligt. 

Alternativ 2.

Det andra alternativet vid byte av varor/vara är med hjälp av vårt förtryckta bytesformulär. Där skriver du själv in vilka varor du önskar byta till och bifogar denna tillsammans med de varor som du skickar tillbaka till oss. Gör såhär:
  1. Skriv ut vår bytesblankett och fyll i dina uppgifter.
  2. Packa de varor du önskar skicka tillbaka i samma paket/påse som den kom i. Alternativt använd egen förpackning/låda.
  3. Skicka retursedeln tillsammans med din order till Rapunzel of Sweden AB, Box 3174, 903 04 Umeå, Sweden
  4. Lämna in paketet på närmsta postkontor. Behåll kvittot.
För att kunna byta din vara måste förpackningen vara obruten. Är förpackningen öppnad returneras varan åter till avsändaren utan åtgärd. Du står själv för eventuell fraktkostnad samt är ansvarig för att varan kommer oss tillhanda i sitt ursprungsskick. Rapunzel behandlar ditt ärende snarast möjligt. Vid denna typ av byten står Rapunzel för fraktkostnaden av de varor som skickas åter till dig. 
Retur
Alla returer skall returneras enligt följande:
  1. Packa varan väl i samma paket/påse som den kom i. Alternativt använd egen förpackning/låda.
  2. Använd vårt förtryckta returformulär.
  3. Skicka retursedeln tillsammans med din order till Rapunzel of Sweden AB, Box 3174, 903 04 Umeå, Sweden
  4. Lämna in paketet på närmsta postkontor. Behåll kvittot.
För att kunna returnera din vara måste förpackningen vara obruten. Är förpackningen öppnad returneras varan åter till avsändaren utan åtgärd. Du står själv för eventuell fraktkostnad samt är ansvarig för att varan kommer oss tillhanda i sitt ursprungsskick. Är varan felexpedierad återbetalar vi returfrakten. Rapunzel behandlar ditt ärende snarast möjligt. 
 
Om du betalat med kreditkort återbetalas pengarna tillbaka till kortet via DIBS/PayPal. Vid fakturabetalning korrigeras/makuleras din faktura. Har du betalat via postförskott betalas dina pengar åter till det konto som du angett på returblanketten. Återbetalning tar ca 1-5 bankdagar.
Klicka här för att skriva ut returblanketten
Reklamation
Reklamationer skall göras inom skälig tid från det att varan tagits i bruk. Är din vara felaktig måste hela varan returneras tillbaka till oss. Bifoga då en full beskrivning av felet på varan. Varan analyseras sedan av vår reklamationsavdelning som kontaktar dig via mejl när ärendet utretts. 
Gör såhär för att reklamera din vara:
  1. Packa varan i samma paket/påse som den kom i. Alternativt använd egen förpackning/låda.
  2. Skriv ut/skriv av vår förtryckta reklamationsblankett.
  3. Bifoga en full beskrivning av felet på varan.
  4. Skicka reklamationsblanketten tillsammans med hela den vara/varor du önskar reklamera, samt kvitto på returfrakt, till: Rapunzel of Sweden AB, Box 3174, 903 04 Umeå, Sweden
  5. Lämna in paketet på närmsta postkontor.
Här kan du hitta mer information om byte, retur och/eller reklamationsärenden
Klicka här för att skriva ut din reklamationsblankett